Monday, February 05, 2018

TVDW 04/02/2018 - Coleman Hawkins - O Pato (The Duck) (1962)


't Is weer wat anders: een quizje meedoen als oude zak, geflankeerd door je dochter en haar lief. Maar plezant was het wel, temeer daar de quiz waarvan sprake (van de OLVI-scholengemeenschap in Boom, ex-school van Elien) een prijzentafel had waarop de lokale, door mij geliefde platenboer Tom uit Boom ook wat vinylplaatjes had gestrooid. Die live-plaat van Springsteen lag er na afloop niet meer, maar ik ging toch maar mooi met Desafinado naar huis, een plaat waarop de jazzreus Coleman Hawkins zich in bossa nova territory waagt. Zijn versies van Desafinado en One Note Samba mogen er zijn, maar dat zijn natuurlijk echte klassiekers uit de bossa-cataloog. Voor de tvdw dan maar gaan voor een ander speels deuntje uit dit voortreffelijke album.

De dag nadien stond ik trouwens in dezelfde platenwinkel van Tom. Ik had er afgesproken om zij aan zij met mijn ex-collega Sven wat platenbakken uit te kammen. Dat leverde heel wat lekkers op (James Brown, Soul II Soul, Carole King, Hubert Laws, Tracy Chapman...) maar de tvdw gaat toch naar The Hawk.

Labels: , , , , ,

4 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/j60uoh

5:02 AM  
Blogger Koop said...

This comment has been removed by the author.

5:03 AM  
Blogger zinnerboy said...

My favorite kind of jazz !

3:07 AM  
Blogger DeLa said...

Gelukkig is het niet Tracy Chapman geworden. Nooit begrepen waarom die zoveel succes had. Saai!

4:42 AM  

Post a Comment

<< Home