Monday, January 23, 2017

TVDW 22/01/2016 - Casiopea - Eyes of Mind (1980)


Soms is het alsof de Muziekgoden me duidelijk maken voor welke tvdw ik moet gaan. Enkele weken terug had Casiopeia al ei zo na een tvdw. Maar deze week, nadat ik eerst op een tweede album van hen stootte en enkele dagen zelfs op een dérde, bleek de jazzfusion groep incontournable. Best wel gek, want een half jaar geleden had ik nog nooit van de band gehoord - terwijl de vier Japanners best wel een grote naam in de jazzwereld zijn. Hun fusionjazz bracht hen groot succes in Amerika, waar ze samenwerkten met andere jazzgrootheden als Bob James, David Sanborn en Harvey Mason. Wat ze brengen, leunt soms aan bij de muziek die Mezzoforte ook maakt - een band waar ik al jaren een boon voor heb. En de tvdw (uit het album "Make up city" van 1980), die heeft bij momenten dicht bij In the Stone gelegen, de song waarmee Earth Wind & Fire het jaar voordien een hit mee had.


Labels: ,

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/00v3if

12:58 PM  

Post a Comment

<< Home