Monday, May 14, 2012

TVDW 13/05/2012 - Lowry - Africa (2008)


Wat doe je dan, als het zondagavond is en je nog geen tvdw in gedachten hebt? Je plaatst de jongste dochter voor de computer, je maakt een mapje in itunes en vraagt haar om lukraak een selectie te maken van de 38088 songs in je bibliotheek. Daarna ga je joggen en ontdek je gaandeweg wat je dochter voor je uitkoos. En daaruit kies je dan je tvdw. Een beetje Russische Roulette, quoi. Hanne maakte best een aardige verzameling, trouwens - met vele songs die ik (niet meer/nog niet) kende. Een trompettist van Blue Note (Dorham), een leuke housy track van Boy George, een instrumentale versie van EW&F classic (Herbolzheimer), een recente track van de samenwerking tussen Vince Clarke van Yazoo en Martin Gore van Depeche Mode (VCMG), seventies psychedelische rock (Booty People), een sixties Nederbeat, een Franse lolita... Ze bleef blijkbaar wel bovenaan in het alfabet ronddwalen. Even kijken wat ik voorgeschoteld kreeg:

A-Z - Tracy Thorn
A.G.N.E.S. (second mix) - 1.000 Ohm
The Adultress (live bootleg) - The Pretenders
AEIOU Sometimes Y - Ebn-Ozn
Adios Senorita - Edwin Starr
Africa - Lowry
After the Love is gone - Peter Herbolzheimer
Afrodisia - Kenny Dorham Octet
After the Love - Boy George
Aftermaths - VCMG
After the Rain - Booty People
Afterbirth of a dream - Met & Zonder
Aiko Aiko - Julie D
Ai No Corrida - Chaz Jankel

Bij thuiskomst na een uurtje lopen stond die fijnzinnige cover van Toto's Africa in pole-position. Nu enkel nog googlen wie of wat die uitvoerder Lowry wel was. Het blijkt te gaan om een groep uit Brooklyn New York - gepast, zo een week na de Beastie Boys. Ze namen deze versie op, op vraag van een indielabel dat naar guilty pleasures op zoek was. Er snel aan toevoegen dat ik Toto zelf allerminst beschouw als zo'n guilty pleasure, plus: ik heb goede herinneringen aan mijn interview, lang geleden, met Toto-bassist Mike Porcaro.

De aanpak voor de tvdw doet vermoeden dat ik een volkomen a-muzikale week achter de rug heb. Dat was allerminst het geval. Alleen had zowat elke song die ik speelde te maken met Thomas Dolby, als voorbereiding op wat Het Concert Van Mijn Leven zou moeten worden - komende woensdag in de AB. Vermits Dolby al meer dan genoeg aandacht krijgt op deze blog: bij deze een grondig herwerkte Toto.

Labels:

3 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.youtube.com/watch?v=utnMYS-A9C0


en de videoclip bij Julie D wilde ik jullie ook niet onthouden:

http://www.youtube.com/watch?v=utnMYS-A9C0

2:40 AM  
Anonymous zinnerboy said...

't Is 2 x dezelfde videoclip waar je naar verwijst... Enjoy Dolby !

3:15 AM  
Blogger Koop said...

thx zinner

haast en spoed...

hierbij de tvdw

http://www.sendspace.com/file/g6efgt

7:01 AM  

Post a Comment

<< Home