Tuesday, May 29, 2012

TVDW 27/05/2012 - The 2 Bears - Time in mind (2012)




Het is lang wachten op de nieuwe plaat van tvdw-houders Hot Chip, gelukkig is er The 2 Bears, het housy zijproject van Hot Chip-zanger Joe Goddard (en van een of andere bloke uit de Londense dance scene). Ik heb het nochtans niet zo voor house. Ik kan me amper twee favorieten voor de geest halen uit het genre: That's the way love is van Ten City, en The Promised Land van Joe Smooth. Voor de rest mag je mijn portie house aan Fikkie geven.

Maar Bear Hug, dat debuut van The 2 Bears, serveert een erg vermakelijke variant op house, eentje die draaibeurten blijft opeisen. Erg afwisselend ook, en gebracht met een laconieke, 100% Britse cool die soms wel wat weg heeft van Gorillaz. Check de tvdw bijvoorbeeld, een zonnig niemendalletje dat tussen de housetracks opduikt. Een 808 drum machine, een steel guitar en iets wat als country dancehall kan worden omschreven: heerlijk.

Of liever: check de dubbele tvdw. Voor wie Time In Mind wat te laidback vindt, plukken we uit de bonus-cd immers de trippy 'Deakstock 33s Dub' mix van het nummer; een erg radicaal herwerkte, fantastische versie vol pulserende repetitieve beats. Spacy!

Labels: , , , ,

4 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/qzktt8

en de remix

12:03 AM  
Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/auhy6a

12:05 AM  
Anonymous zinnerboy said...

Hoe toevallig... Enkele weken geleden ook op die 2 beren gebotst en opgenomen in de 'afspeellijst' voor de verjaardagsparty van mijn vrouw a.s zaterdag.

12:31 AM  
Blogger Koop said...

what a party that will be!

ik kom zoals beloofd met die halve kilo onversneden colombiaanse.

1:20 AM  

Post a Comment

<< Home