Monday, March 08, 2010

TVDW 07/03/2010 - Martha & the Muffins - Life's too short to long for anything else (2010)



In feite had ik dit weekend in de Union Chapel in Londen moeten zitten. Mijn Held gaf er een teken van leven: onder de titel "Circumnavigating the Flat Earth" hield Thomas Dolby een eenmalige reunie met zijn tourband van 1984, aangevuld met speciale gasten als Trevor Horn en enkele leden van Prefab Sprout. Helaas, je kan niet alles hebben, dus bleef ik braafjes thuis - om minstens even nuttige dingen doen. Zoals kijken naar No Country For Old Men. En het uitspitten van hardnekkige bamboe.

Als alles goed zit, komt Thomas Dolby dit jaar met een nieuw album - 18 jaar na 's mans laatste studioalbum Astronauts & Heretics. Toeval wil dat hetzelfde gezegd kan worden van this week's tvdw artist: ook Martha & The Muffins vierden met het vorige maand verschenen album Delicate een terugkeer na 18 jaar stilzwijgen. Ik heb 'm afgelopen week met veel plezier gedraaid. Geen geforceerde poging om eigentijds te klinken, maar evenmin een krampachtige oefening om het verleden te doen herleven. Wel heel wat fijne songs, waaronder de tvdw nog het mooist is: mijmerend in tekst en muziek, en met een sfeer die neigt naar enkele mooie ballads van The Pretenders.

Zo komt het dat Martha & the Muffins, waarvan ik tot voor kort nauwelijks meer kende dat dan iconische Echo Beach, nu plots twéé tvdw's weten weg te kapen in anderhalf jaar tijd. Over de eerste tvdw kan je hier iets lezen:
http://koop05.blogspot.com/2008/09/tvdw-28092008-martha-muffins-walking.html

http://www.sendspace.com/file/6qez8p

Een meer dan terechte tvdw, al heb ik vrijdag, na een redelijk kl*te werkweek, ook aan een onwelvoeglijk hoog volume genoten van dit streepje NWOBHM.

Open the gates, assemble the gun
Wait at the red, for the president's run...

http://www.sendspace.com/file/wen95r

Labels: , , ,

2 Comments:

Blogger Shamrockske said...

moet dat niet fuzzy's run zijn?

5:36 AM  
Blogger Shamrockske said...

martha doet me overigens denken aan jennifer warnes. leuk nummer !

6:28 AM  

Post a Comment

<< Home