Monday, February 01, 2010

TVDW 31/01/2010 - Hot Chip - Slush (2010)



Laat ze maar eerst een paar platen maken en dan zien we wel. Die filosofie durf ik wel eens aan te hangen, als er alweer een nieuwe hype opduikt. Voor elke gehypte groep die ik uitprobeer, zijn er wel drie of vier die ik zo laat schieten. Hot Chip zit intussen al aan het derde of vierde album, maar dit is het eerste dat ik echt deftig een kans geef. Van wat vooraf ging, herinner ik me enkel die paar leuke singles en het feit dat hun "Ready for a fall" het nummer bij uitstek was dat bleef hangen op het feestje, enige tijd terug, van Dela (met Stefan achter de draaitafels).

Nieuwe plaat One Life Stand brengt een genietbare variant op nerdy synthpop for now people, erg melodieus en met analoge synths en de androgyne zang van Joe Goddard vooraan in de mix. Niets wat zou misstaan op een mixtape met New Order, Zoot Woman en Cut Copy. Tenzij dan de tvdw Slush, met grote voorsprong het meest originele nummer van het album en ongetwijfeld het enige dat zoveel verdeeldheid zal zaaien onder fans. Het lijkt wel een kruising tussen Little Drummer Boy en The Lion Sleeps Tonight. Ik vind het fantastisch.

http://www.sendspace.com/file/3m84rt

Labels: , , ,

1 Comments:

Anonymous zinnerboy said...

Ik weet nog niet wat ik hier moet van vinden. Ben er op het eerste gehoor niet echt wild van.

7:35 AM  

Post a Comment

<< Home