Saturday, March 28, 2009

TVDW 29/03/2009 - Mark Olson & Gary Louris - Saturday Morning on Sunday Street (2008)



Ik zal eens een mailtje met excuses richting Minneapolis moeten sturen. Blijkt nu namelijk, bij het herbeluisteren van 'Ready for the Flood', dat de cd van de heren Olson en Louris gemakkelijk een plaats had verdiend in mijn 'Best of 2008' eindejaarslijstje. Destijds blijkbaar net iets te snel doorgenomen, die plaat, want oh wat blijkt 'ie mooi.

Louris en Olson hadden natuurlijk al langer een wit voetje bij mij, te danken aan hun heerlijke platen die ze als The Jayhawks opnamen. Op een bepaald moment bleek het water tussen het songschrijversduo echter te diep - Olson verliet de band (zijn soloplaat vond ik maar saai), terwijl Louris onder de originele groepsnaam wel nog platen bleef uitbrengen (waarvan er toch minstens één erg geslaagd was). Ik zag 'm ooit in de Handelsbeurs, fijn concert was dat.

Nu zijn de twee blijkbaar terug vriendjes geworden. Het resultaat is Ready for the Flood, een plaat die een meer aards geluid kent dan de gepolijstere spullen van The Jayhawks, en die opgenomen werd onder leiding van Chris Robinson van the Black Crowes.

Een Black Crow die enkele Jayhawks begeleidt - het moet daar nogal een volière geweest zijn.

http://www.sendspace.com/file/0bwee7

Labels: , , ,

1 Comments:

Anonymous zinnerboy said...

Kon de track niet 'openen' en heb het uiteindelijk gedaan met een niet onaardige akoestische versie van Youtube. Als die twee samen zingen gebeurt er toch iets bijzonders. Om te onthouden.

2:34 AM  

Post a Comment

<< Home