Thursday, September 13, 2007

TVDW 16/09/2007 - Ania - Zostàn (2007)


Picture this. Het ontbijt op een doordeweekse ochtend. Radio staat op Classic 21. Openingsriff van Back in Black vult de keuken. Ik sta op en geef een flinke draai aan de volumeknop (- opvoeding heet dat). Oudste dochter vraagt van wie de muziek komt. Ik zeg: 'Dat zal mama zeggen'. Waarna het lang stil blijft, en ik uiteindelijk een aarzelend 'Deep Purple?' hoor.
Genoeg om alles te laten voor wat het is en op zoek te gaan naar een nieuwe vrouw, ik weet het.
Fast forward naar een weekje later. Ik kom terug van mijn Vespa Tour in Toscanië. Mijn vrouw stopt me met triomfantelijke grijns een cd toe en zegt: raad eens wie dit is. Mijn hersenen stuiteren alle richting uit, ik kom met de gekste associaties maar moet het uiteindelijk opgeven. Het blijkt om Ania te gaan, voluit Ani Dąbrowskiej. Haar cd - even diep ademhalen - Kilka Historii Na Ten Sam Temat blijkt een erg leuke luisterervaring: smooth jazzy stuff, snuifjes bossa in beste Braziliaanse traditie, af en toe een retrolounge tintje à la Cardigans. De cd kreeg afgelopen week meerdere draaibeurten; meteen goed voor de eerste tvdw uit Polen. Voorwaar.
Zolang ze me weet te verrassen, zit het nog even goed. Ook al werd ze afgelopen week 40, mijn West-Vlaamse furie. Happy B'day, plume.

Zostan vind je hier, tell me what you think:
http://www.sendspace.com/file/6b3jpm

en nog de tvdw's van de voorbije twee weken - laat vooral je mening na in de comments:

Detor:
http://www.sendspace.com/file/curv58

Cousins:
http://www.sendspace.com/file/x2wtbr

Labels: , , ,

3 Comments:

Blogger Shamrockske said...

heeeeeeeeeeeeerlijk !
het liedje mag er ook zijn

12:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Wat een zalig nummer..., en wat een stemmetje.Mmm...heerlijk. Mr.Koop you gotta admit: your wife has good taste :-) Overigens: een dikke proficiat aan jouw ega met haar 40 lentes.
Back to the music: ik heb jouw laatste 8 TVDW's van naderbij bekeken. Waar je het blijft halen, het mag me een raadsel zijn. Maar ik heb alweer een paar leuke dingetjes leren kennen.
The Cousins is het enige dat me helemaal niet aanspreekt, maar ik begrijp dat je er leuke (jeugd of kids) herinneringen aan hebt, dus het is je vergeven haha.
Ania: naar de platenboer dus...benieuwd of de CD makkelijk te vinden zal zijn.

Cu bro

10:27 PM  
Blogger Koop said...

natuurlijk heeft mijn vrouw good taste.

Ze is met mij getrouwd.

1:17 AM  

Post a Comment

<< Home