Sunday, August 12, 2007

TVDW 12/08/2007 - Gino Soccio - Closer (1981)



De inzendingen van de laatste maanden doen misschien anders vermoeden, maar ergens in mj zit ook een discoliefhebber verscholen - een fors gespierd manspersoon met stevige snor en glitterhemdje. Vandaar deze tvdw. Can Quebec be funky? Tuurlijk wel, dat bewees deze Gino Soccio. Een vaste gast destijds bij het fantastische radioprogramma Funky Town. Vooral het heerlijke Try It Out, met die ultracoole bass in de intro, werd er vaak gedraaid. Ik kocht 'Face To Face', de vierde en uiteindelijk laatste plaat die Soccio zou maken, en nam prompt ook twee exemplaren voor twee vrienden van me mee. Het blijft een lekkere plaat; met die aanstekelijke kruising tussen drummachines en echte drums, tussen echte sax, echte baslijnen en lagen synths. En single Remember is nog steeds een ideale kruising tussen Moroder en de synth-new wave van Visage. Later haalde ik me nog de vinylversies van Outline en S-Beat in huis, en vorige week zwierde mijn Poolse blogkameraad Saltyka (check het onovertroffen http://saltyka.blogspot.com/) de verzamelde output van Soccio in cyberspace. Bij de herontdekking van het werk van de Canadese duizendpoot was de titeltrack van 'Closer' nog de grootste verrassing: een zweverige chillout track - all breezy synths & jazzy guitar licks - die perfect te mixen zou zijn met iets loungy hips van pakweg Thievery Corporation.



http://www.sendspace.com/file/pdpl5p

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home