Wednesday, September 11, 2019

TVDW 08/09/2019 - Brand New Heavies - You Are The Universe (1997)


Het was sowieso al een aardig uitstapje: op en af naar Denemarken, voor een fuifje. Maar de verrassing was de live band die de jarige Annick en Jens hadden voorzien. Een stomende achtkoppige groep (incl. twee blazers) bracht het beste uit soul, funk en disco. Bijgevolg was ik, nochtans verre van een rabiate shaker & groover, nauwelijks van de dansvloer weg te slaan. Car Wash, We Are Family, een handvol Stevie Wonders (zelfs As speelden ze knap), Play That Funky Music, Ain't No Mountain High Enough, Street Life, natuurlijk ook wat nummers van Chic en van mijn favorieten Earth Wind & Fire... nou nou, het was me het feestje wel. Toen ze plots een nummer speelden dat al even funky uit de hoek kwam, maar ik helemaal niet kende, dacht ik dat de tvdw vaststond. Google leerde me dat het er eentje was van Tower of Power, met de wat rare songtitel Don't Change Horses (in the middle of the stream). Maar vlak nadien speelden ze, bijna aan het eind van de set, een fantàstische versie van, jawel, You are the Universe. Dat ik een partyband ooit dat nummer live zou horen spelen - in Denemarken dan nog - was echt wel een verrassing van formaat. Een moment.

De Brand New Heavies liggen in mijn bovenste schuif, al is het, toegegeven, een lade die ik al een tijdje niet meer had opengedaan. BNH is een Britse band die funk in de vingers heeft en dat ook live een paar keer met verve onderstreepte in België. Eén plaat (Shelter) maakten ze met de geweldige Siedah Garrett - ja, de vrouw die Man In The Mirror schreef voor Michael Jackson - en daarop staat ook de tvdw te blinken. You are the Universe was die zaterdagnacht in Kolding, Denemarken, zelfs meer dan zomaar een songtitel. Eerder die dag had ik mijn eerste volwaardige yogasessie gekregen, waarbij, kijk eens aan, datzelfde universum zo nu en dan aangesproken werd. Funky chakra!

Labels:

5 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/6am3dx

12:44 PM  
Blogger zinnerboy said...

Mooi, mooi, mooi !

1:50 AM  
Blogger Cynthia Padilla, J.D. said...

Thank you for the download. TBNH is fantastic! It's nice to know that funk, which I've loved since I was a child, is alive and well today.

1:57 PM  
Blogger Koop said...

ain't that a funky record, Cynthia and Zinnerboy?!

8:44 AM  
Blogger Cynthia Padilla, J.D. said...

Yes, it is!!

9:48 PM  

Post a Comment

<< Home