Monday, November 12, 2018

TVDW 11/11/2018 - Natalie Prass - Oh My (2018)


Als ik deze blog entries maak, zoek ik altijd op google images naar het beste fotootje van de artiest in kwestie. Meestal neem ik er eentje dat er wat esthetisch uitziet, beetje rock 'n roll, beetje 'larger than life'. Het gaat hier per slot van rekening om popsterren, halfgoden, right? Bij Natalie Prass bleek dat wat moeilijk. Ze ziet er op alle foto's uit als het meisje dat werkt bij de biobakker om de hoek, als een Zooey Deschanel van den Aldi, en niet als een funky kitten van een zangeres.

Gelukkig klinkt ze wel zo, op haar album "The Future and the Past". Ik had de plaat de laatste weken meerdere keren op repeat staan, niet in het minst omwille van die aanstekelijke single Short Court Style (ondersteund door ook al zo'n charmante, kleurrijke "ik ben een gewoon meisje" videoclip). Er staan wel meer lekker weghappende spullen op die plaat; nummertjes die vol zitten met korte stroomstootjes van gitaarlicks, rollende bassen en een organische groove. De tvdw doet wat denken aan Wendy & Lisa, op andere tracks komen de hipsters van weleer van Haim (tiens, wat is daarvan geworden?) en zelfs een poppy Janet Jackson in beeld. Natalie treedt volgende week maandag op in de Botanique, zo zie ik net op haar website. Helaas, ik zit dan al in Leuven voor een vermoedelijk al even funky optreden van Young Gun Silver Fox.

Labels:

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/lhm7zo

2:52 AM  

Post a Comment

<< Home