Monday, August 02, 2010

TVDW 01/08/2010 - Maylee Todd - Summer Sounds (2010)



Als prille tiener amuseerde ik me er ook wel eens mee, in onze lokale bibliotheek: puur op basis van de hoes een plaat ontlenen. Ik deed hetzelfde toen ik de hoes van 'Choose your own adventure' zag van de mij volledig onbekende Maylee Todd. De jongedame staat er afgebeeld met Indiaanse war paint op de huid, een witte hoorn op het voorhoofd en gehuld in een pluchen pakje, inclusief lange harige staart. Afwijkend genoeg om de nieuwsgierigheid te prikkelen en het album een kans te geven. Todd blijkt een jonge artieste uit Toronto, die zowel harp als allerlei obscure snaarinstrumenten bespeelt. Haar plaat straalt een grote Jeugdigheid, om niet te zeggen kinderlijke onschuld, uit en doet qua experimenteerdrift en avontuurlijkheid denken aan zowel Zap Mama als Erykah Badu. Indie-funk noemt ze het zelf, al bevat haar in amper 35 minuten voorbijsnellend debuut ook soul, doo-wop, kinderrijmpjes en - zoals in de tvdw - zomerse bossa. Erg ontwapenend, erg de moeite.

Labels: , ,

4 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/fk6d5m

http://hotfile.com/dl/59239551/d7df16b/02_Summer_Sounds.mp3.html

1:20 AM  
Blogger Shamrockske said...

Waarom krijgen we die hoes niet te zien maar wel een ander foto'ke van madame?

1:35 AM  
Blogger Koop said...

simpelweg omdat ik steeds zoek naar fotookes, niet naar hoezen.

(jongens toch, hoe iemand zich toch voor alles moet verantwoorden, hier!)

hoes kan je zelf wel googlen, you are a big boy.

6:40 AM  
Blogger P. Leno, Brussel said...

Kobe Vissenaeken heeft die intussen gegoogled en ze staat al op His

7:41 AM  

Post a Comment

<< Home