Sunday, July 25, 2010

TVDW 25/07/2010 - Autopulver - By leaving Rome I found my home (2000)



Om dan toch nog een Scandinavisch coda te breien aan de vakantie, liet ik me bij mijn eerste joggingronde na de thuiskomst begeleiden door Autopulver. Een groepje uit Oslo dat het maar twee albums uithield en het nauwelijks verder stopte dan enkele halve radiohits (Remedy/Surgery, Kissing like a mainstream of hun powerpop cover van Pet Shop Boys' Being Boring), dus voel je vooral niet schuldig als de naam je niets meer zegt. Ik interviewde hen ten tijde van Vapor Trails (de cd waaruit ook de tvdw komt). Het was de enige keer dat ik over de vloer kwam bij ARS in Kontich, het platenlabel dat Autopulver destijds in Belgiƫ verdeelde maar dat heel de wereld vooral kent van Hithouse en Technotronic. De nu tot tvdw uitgeroepen song vond ik toen een echt wereldnummer. En nu, tien jaar later, eigenlijk nog steeds.

(voor de song: zie 'comments')

Labels: , , ,

3 Comments:

Blogger Koop said...

http://hotfile.com/dl/57627334/f811894/02._By_Leaving_Rome_I_Found_My_Home.mp3.html

5:24 AM  
Blogger DeLa said...

Ik heb de song enkele jaren geleden al eens gekregen van Koop in het kader van het maken van een playlist voor een scandinavisch feestje.
Deze track is een blijvertje geworden op de iPod. Als ze het nu zouden uitbrengen zou het prompt een hit worden.
Fantastische groepsnaam overigens.

12:45 AM  
Blogger Koop said...

Aha! Doet me plezier, was ik al helemaal vergeten. Autopulver mag dan niet langer bestaan, op hun website zijn nog steeds een handvol songs te downloaden. Legaal! Gratis! En inclusief een niet onaardige remix van "By leaving Rome...".

12:45 PM  

Post a Comment

<< Home