Friday, November 09, 2007

TVDW 11/11/2007 - Hot Blood - Soul Dracula (1975)



Een tijdje geleden besloot Shamrockske mij, notoire leek inzake all things ICT, in te wijden in de geheimen van Google Analytics. Dat programma brengt alle bezoekjes die je blog of website genereert, in kaart. Eenmaal geïnstalleerd, vond ik de resultaten verbluffend. De afgelopen maand kreeg mijn koop05blog maar liefst 1186 bezoeken, waaronder 953 'absolute unique visitors', die gemiddeld 1 minuut op de site bleven en die afkomstig waren uit 53 verschillende landen. Dat laatste is natuurlijk waanzin, vermits ik me nog steeds van het Nederlands bedien. Ik bedoel maar, wat deden die 200 bezoekers uit de VS hier dan? Kwamen ze om de via sendspace aangeboden tvdw binnen te halen? Wie weet.
De enige manier om af en toe iets te weten over je blogbezoekers, is via de comments. Het is ook voor mij een aardige vorm van feedback. Sommige laten met de regelmaat van een (soms onregelmatig tikkende) klok comments achter, anderen huldigen zich in een wat mij betreft teleurstellend stilzwijgen. Wie het schoentje past... Heel af en toe leveren die comments aardige verrassingen op. Zo kreeg ik vorige week out of the blue een vraagje vanuit Nederland, een dochter die haar papa wou verrassen met het heerlijk onnozele Hacka Tacka Music van Baba & Roody, en of ik dat nummertje niet kon doorsturen. Even later de papa zelf via mail, niet enkel om me te bedanken maar ook om me te plezieren met een soortgelijke onnozelheid (meer bepaald iets van Peter Sellers' The Goons). Waarop ik opnieuw grasduinde in de collectie, op zoek naar terug wat lekkers. Zo herontdekte ik, net een weekje na Halloween, de tvdw.
Soul Dracula is een combinatie van kitsch, disco en novelty - en vandaar sowieso al iets wat right up my alley is. Daarenboven, zo ontdek ik nu, jaren na datum, via wat googlen, komt het nummer uit de stal van de vermaarde Hansa Studios in Munich. That's right, Frank Farian Country! Farian zelf, de man achter Boney M, had met deze tvdw weliswaar niets te maken. Hot Blood was het geesteskind van diens rechterhand Stefan Klinkhammer (een naam als van een Obersturmführer), de man die verantwoordelijk was voor quasi alle arrangementen van Boney M, inclusief dus ook van het heerlijke Nightflight To Venus.

http://www.sendspace.com/file/54p7cd

Labels: , , ,

9 Comments:

Blogger DDay said...

En die Soul Dracula ken ik natuurlijk van een limited edition FUCK-verzamelaar courtesy of Koop...
Vond het dan ook fantastisch dat ie onlangs opdook op het geweldige WFMU: http://blog.wfmu.org/freeform/2007/11/365-days-306---.html

Nog meer disco 'sickness' aldaar.

1:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

Brings back memories... Het is geleden van toen het nummer destijds werd uitgebracht dat ik deze zalige tune nog gehoord heb. Zat voor mij zo een beetje in dezelfde categorie als King Kong van The Jimmy Castor Bunch. Mijn buurjongen had al die singletjes en er zat daar nog een andere fenomenale 45-toeren bij : een instrumentaal gangsters-van-de-jaren-vijftig-achtig nummer - openend met gunshots, sirenes en slippende sleeën, veel geluidseffecten met daarna - als ik het mij goed herinner - een shadows-achtige gitaarrif. Ik weet bijgod niet meer hoe het heet maar misschien weet Koop hiermee genoeg om het terug op te rakelen. Hij weet namelijk alles.

3:09 AM  
Blogger DDay said...

Bart V: The Specials? Ma Baker? ;-)

5:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

D Day : neen, die waren het zeker niet - het moet dateren van de periode 1973-75 - nooit meer gehoord nadien - het had de tune kunnen zijn van één of andere serie (maar dat was het niet).

5:44 AM  
Blogger Unknown said...

...of misschien earth wind & fire's "sweetback's theme"? is alleen niet erg shadowsachtig.

5:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

...ook dat is het niet, maar het zou mij niet verwonderen dat 'theme' in de titel voorkomt. Het is very rare stuff, waarschijnlijk van één of ander eenmalig project.

6:37 AM  
Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/5bxxok
Bart V, ik dacht aan deze.... Zou 'm dat kunnen zijn?
Is uit 1973 en - believe it or not - uit Frankrijk. Enjoy!

12:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

Dat is 'm !!! Ik wist het onmiddellijk als ik de titel las. Pardon me dat ik het had over een shadowsgitaar (geef toe dat het deuntje zich daar perfect toe leent), maar hey, het is dertig jaar geleden dat ik dit gehoord heb. Zie je wel dat Hij alles weet. Tnx Koop.

12:34 AM  
Blogger Shamrockske said...

man man man, waar blijf je ze halen

2:28 AM  

Post a Comment

<< Home