Monday, October 21, 2024

TVDW 20/10/2024 - Big Country - The Teacher (1986)

 

TVDW 1032. Veruit het merendeel van de tvdw's wordt gestuurd door Het Toeval. Tvdw worden, het is een lot dat beschoren is voor een nummer dat er plots blijkt uit te springen. Bij het draaien van een plaat of cd, bij het luisteren naar een podcast of radio, of gewoon bij het Leven. Na haast twintig jaar is er aan de achterkant van mijn hoofd een klein knopje gegroeid, dat tijdens de week de voorbijkomende songs scant, luisterend of ze tvdw-fähig zijn. Dat knopje staat altijd aan.

Zelden of nooit stuur dat toeval, geef ik het een zetje in de goede richting. Maar afgelopen maandag deed ik wel. Ik nam "The Seer", die derde plaat uit de songcataloog van Big Country, en liet de naald zakken ter hoogte van The Teacher. Omdat ik een paar uur later voor het eerst in mijn leven voor de klas zou staan, als leraar. Dat deze gebeurtenis - a small step for mankind, a giant leap for me -  plaatsvond, zowat 65 jaar nadat mijn eerder dit jaar overleden moeder haar eerste stappen zette in de school, ging vanzelfsprekend niet aan mij voorbij. This one's for you, mama.

Labels:

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=3ivlGYcUkkE

12:18 PM  

Post a Comment

<< Home