Monday, September 30, 2024

TVDW 29/09/2024 - Hawksley Workman - Autumn's Here (2003)

 

TVDW 1029. Op 30 juni 2002 opende Hawksley Workman ergens in de vroege namiddag de Pyramid Marquee, toen het tweede (en enige andere) podium naast de mainstage, op Werchter. Ik was er gelukkig bij, ik mocht het toen drie dagen durende festival verslaan voor Het Nieuwsblad. Ik herinner me dat de hoofdredacteur me gevraagd had om voor de maandagkrant uit de veelvoud aan artiesten er amper een paar uit te pikken en die te recenseren. En ja, Workman haalde mijn shortlist. Met gemak.

Flash forward naar 22 jaar later en naar Djingel Djangel in Antwerpen. Peter, eigenaar van de concertzaal/bar/platenzaak is sinds jaar en dag grote fan van de Canadees en slaagt erin om 's mans enige Belgische concert in zijn zaak te laten plaatsvinden. Ik trek ernaar toe, eerder uit nieuwsgierigheid, want na die memorabele doortocht verloor ik de man uit het oog. Maar kijk, alle kenmerken die ik me meende te herinneren vanuit Werchter, waren er nog steeds. In abondance, zelfs. Workman live, dat is een flamboyant, extrovert, no holds barred, theatraal, onbeschaamd feest, waarbij de man vocaal alles uit de kast haalt om zijn eigenzinnige singer-songwriter-stuff kracht bij te zetten. Jammer dat hij mijn favoriet No Reason To Cry Out Your Eyes niet speelde, maar er was genoeg ander straf materiaal. Zoals de tvdw, een eerbetoon aan zijn grootmoeder en een van de zeldzame momenten waarbij Workman redelijk ingetogen bleef.   

Labels:

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=ebVNpk7wxWQ

12:15 PM  

Post a Comment

<< Home