Tuesday, August 20, 2024

TVDW 18/08/2024 - Space 92 - Robot (2024)

 

TVDW 1023. Al drie jaar op rij komen we met een aantal familieleden en vrienden samen op Pukkelpop. Niet zozeer om concerten mee te pakken, maar vooral om backstage te helpen. Het zorgt voor drie intense, vermoeide maar erg fijne dagen. En natuurlijk is er tussendoor ook tijd om de wei op te gaan en her en der wat artiesten te checken - al zijn dat vaak slechts snippets van een kwartier tot een half uur. 

Dit jaar vond ik Becky Hill wel wat hebben. Een naam als een redneck countryartieste, maar in realiteit een Britse die het mooie weer maakte op tracks van o.a. Rudimental en live origineel uit de hoek kwam door haar poppy R&B te mengen met een strijkers- en blazerskwartet. 

Verder probeerde ik me af en toe in de beats van de Boiler Room, sowieso de meest indrukwekkende venue op het PKP-terrein, te begeven. De Boiler Room is het raakvlak tussen de synth en electro waarmee ik opgroeide, en de techno waar mijn zoon zich in verdiept. De dj-sets van Dimension, Odymel en de local hero van Klein-Brabant Pegassi waren leuk om even van te proeven, maar de back-to-back set van het Belgische duo Joyhauser met Fransman Space 92 konden me nog het meest bekoren. Quick google leert dat achter Space 92 een Fransman schuilgaat wiens platen uitgebracht op het label van Reinier Zonneveld. De very pulsating electro beats van de tvdw zaten ook in de Pukkelpop-set.

Labels: ,

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=LyCW36eM694&t=3s

12:28 PM  

Post a Comment

<< Home