Friday, March 01, 2024

TVDW 25/02/2024 - Ten City - That's The Way Love Is (1989)

 

TVDW 998. Toen ik vooraan in de twintig was, solliciteerde ik bij wat toen nog de BRT heette voor de job van muzieksamensteller bij Studio Brussel. Ik werd samen met een dertigtal anderen in een zaal aan de Reyerslaan gestopt, we kregen een aantal A4's met songlijsten en moesten een uur radio samenstellen. We mochten ook twee eigen nummers in de lijst (ik denk zelfs nog te weten welke twee ik koos, kan je nagaan hoe mijn geheugen functioneert). Daarna volgde een gesprek met toenmalig nethoofd Jan Hautekiet. Een paar weken kreeg ik telefoon: ik had de job. Ik sprong een gat in de lucht, dit was een droom die uitkwam. Daarna volgden enkele weken windstilte. Toen ik Studio Brussel uiteindelijk belde om te weten wat er van was en wanneer ik kon beginnen, vernam ik dat er een besparingsronde was aangekondigd. De plannen voor extra muzieksamenstellers werden opgeborgen. Weg droom.

Toen ik bij Play Nostalgie begon te werken, was mijn stille wens om ook wat inzage te krijgen hoe de muzieksamenstelling tegenwoordig werkt (- om vervolgens eventueel wat inspraak te hebben, natuurlijk). Het heeft een goed half jaar geduurd, maar deze week was het zover. Ik kon met Jan, de muziekprogrammator van dienst samenzitten, om een aantal nummers te 'pitchen'; songs die mijns inziens perfect bij de zender pasten en/of een A-rotatie verdienden. Heerlijk om te doen - en er volgen binnenkort nog dergelijke 'music talks'. Een van de nummers die ik voorstelde en die voor een leuke wisselwerking met Jan zorgde, was een Chicago house song van Ten City. Altijd al een persoonlijke favoriet van me geweest, dat That's the Way Love Is.

Een dag later ging ik cratediggen in Antwerpen. En kijk, wat vond ik? "Foundation", het debuut van Ten City. 

Labels:

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=Y_edhEpE_YM

12:18 PM  

Post a Comment

<< Home