Tuesday, March 26, 2024

TVDW 24/03/2024 - Paolo Conte - Sparring Partner (1985)

 

TVDW 1002. En plots bevind je je opnieuw op een scharniermoment. Je vindt je mama op de grond, belt de ziekenwagen en in een oogwenk is alles anders. Zijn die gesprekjes, hoe vrijblijvend ook, plots verleden tijd en is het bang afwachten of er nog iets van levenskwaliteit achter de volgende bocht zal liggen. 

Vroeger hing er in het bureel van mijn moeder een poster van een zonsondergang. Eronder stond een spreuk: 'Leven is hopen dat het landschap na de volgende bocht het mooiste zal zijn.' 

Ik weet dat ik mijn moeder in mijn ongebreideld tieneroptimisme vertelde: "Dat moet niet hopen zijn, dat zou weten moeten zijn." Intussen weet ik wel beter. Het gaat inderdaad om hopen, soms tegen beter weten in.

Ik smokkel deze tranche de vie maar even in de blog omdat, ach ja, waarom ook niet. De tvdw heeft er alleszins  hoegenaamd niets te maken, het is gewoon een kwestie van de traditie in stand te houden. Dit keer met de openingstrack van de enige plaat die ik in de afgelopen week op de draaitafel legde; eentje van de onnavolgbare koning van de melodieuze parlando.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home