Friday, March 08, 2024

TVDW 10/03/2024 - Hot Butter - Tequila (1972)

 

TVDW 1000. Als hij naar de gemeente waar ik woon komt om mijn duizendste tvdw te vieren, komt hij een weekje te laat. 

Obama is volgende week zondag te gast in Puurs. Voor mij een alibi om bij de lokale cafébaas van Bar Bruur het ideetje te pitchen om van die zondagnamiddag een 'American Music Only' te maken. Needless to say dat ik de afgelopen dagen volop bezig met de selectie, om mijn vier uurtjes vinyl zo aangenaam mogelijk te maken.

Voor de keuze van tvdw nr. 1000 - een volstrekt triviaal feit but still a thing for me - was het intussen afwachten wat de week zou brengen. Tot alles zonet in de plooi viel. Zou het niet fijn zijn om die instrumental Tequila op te nemen in de Obama-setlist?, vroeg ik me af. Het nummer blijkt geschreven te zijn door een Amerikaan en de versie die ik in de kast heb steken, is ook van Amerikaanse makelij, dus dat zit goed. 

Hot Butter was een van de eerste popgroepen die volop met Moog-synths experimenteerden. Hun cover van Popcorn werd zelfs een grote hit. Ik ken die plaat van Hot Butter al zowat heel mijn leven, 't is de enige waarvan ik me afvraag of ik 'm zelf kocht dan wel of hij al in de collectie van mijn ouders zat. 

Net even een testspin gegeven en goed bevonden. Deze gaat mee, volgende zondag. Tequila!

Labels: ,

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=SJ2JOzKn2Gc

7:32 AM  

Post a Comment

<< Home