Friday, June 03, 2022

TVDW 29/05/2022 - Cock Robin - The Promise You Made (1985)

Ik moet opletten dat deze blog geen collectie van lijkredes wordt. Ze vallen immers als vliegen de laatste tijd, mijn muzikale helden van weleer. Vorige week Vangelis, deze week Andy Fletcher, stichtend lid van Depeche Mode, en Yes-drummer Alan White. Ik leerde White - en Yes - kennen eind jaren zeventig, met het album "Tormato". Niet bepaald het artistieke hoogtepunt uit de cataloog van de band, maar met de heerlijke drumbreak in de song Release Release stond er wel een 'moment' op die plaat, eentje die de interesse in de groep danig aanwakkerde. Ik zag White in de daaropvolgende jaren ook een drietal keer aan het werk, dus een tribute tvdw was beslist niet onverdiend. Maar toch zoek ik 'm deze week in de meer persoonlijke sfeer. 

Mijn moeder is intussen al 84 en ze is lid van een turnkring die tijdens het jaarlijks ledenfeest ook ruimte laat voor de senioren om twee dans/turnoefeningen te doen. De tijd is niet altijd even barmhartig in deze leeftijdscategorie. Dit jaar moesten drie van de oudere dames in de weken voorafgaand aan het evenement, afhaken door ernstige gezondheidskwalen. Mijn mama stond er afgelopen week wel, samen met zes andere kranige dames. Een van de turnoefeningen - nu ja, het zijn eerder bewegingsoefeningen die min of meer synchroon worden gebracht - was op de tonen van de hit van Cock Robin. De zachte, lichtjes weemoedige melodie, en dan die oudjes hun aarzelende pasjes zien zetten, zichtbaar trots om nog te mogen optreden, om er nog bij te zijn: het had iets ontroerends. Vandaar de tvdw. Als muzikaal moment van de week kon het tellen.

Hopelijk is ze er volgend jaar nog bij. Er zijn geen zekerheden meer.


Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home