Tuesday, May 21, 2019

TVDW 19/05/2019 - Stephan Eicher - This City (1989)


Er waren wel wat mogelijkheden, ja. John Martyn belandde op de draaitafel, net als Soft Cell of de vocal jazz van The Four Freshmen. En de nieuwe Vampire Weekend krijgt regelmatig een luisterbeurt. En het uitje naar een platenwinkel in Venlo samen met neef Frank leverde me onder meer een aardige plaat op van Randy Vanwarmer en eentje van Japanse fusion-jazzcats Casiopea. Maar het beste kwam toch toen "My Place" in de brievenbus viel. Eicher zou zijn twee allerbeste platen vlak nadien maken, maar ik leerde hem kennen via "My Place". Meer nog, het was de cd die ik veruit het meest draaide tijdens het schrijven van een filmscenario, dat ik als thesis afleverde aan de VUB. Ik verwerkte zelfs enkele songs in het script. Waaronder, juist ja, This City - misschien wel de mooiste song uit die plaat.

Labels:

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/ghyiuj

6:52 AM  

Post a Comment

<< Home