Thursday, May 16, 2019

TVDW 12/05/2019 - Nina Hagen Band - Auf 'm Bahnhof Zoo (1978)


Is de tvdw van deze week het meest funky nummer dat ooit uit Duitsland kwam? Toegegeven, de concurrentie is niet echt verpletterend, maar toch: ik denk graag van wel, ja. De Nina Hagen Band klonk op die eerste twee platen vuil en vunzig, kinky en cool, ongeremd en ongecensureerd. Zoals in dit waanzinnige nummer, dat - naar ik vermoed - gaat over een stomend potje vrouwenliefde in een openbaar toilet.

Labels:

4 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/n6c60h

6:39 AM  
Blogger zinnerboy said...

Weergaloos nummer. Wat een intro... ik kan het zowaar nog meezingen. Rrrreis Crrrrispies... Dein Lied, Deine Worte.... Rock & Roll operette. ROCK & ROLL OPERETTE... Heb ik je ooit verteld dat ik deze Nina Hagen plaat destijds had uitgeleend aan een 'vriend' van wie ik ze zwaar gehavend terugkreeg zodat ze onbeluisterbaar werd ? Ik word nog steeds overmand door agressiebuien als de genaamde Guido P. kwellend met een gekraste plaat door mijn gedachten suist...

6:55 AM  
Blogger zinnerboy said...

Uit de commentaren op Youtube : der sound ist schon geil
beter kan ik het niet gezegd krijgen.

7:02 AM  
Blogger Koop said...

het is duidelijk - die Guido P, die MOET ERAAN

6:12 AM  

Post a Comment

<< Home