Tuesday, September 30, 2014

TVDW 28/09/2014 - Arsenal - Temul (Lie Low) (feat. Lydmor and Tim Bruzon) (2014)

Ik ben blijkbaar niet de enige in BelgiĆ« die een boon heeft voor het Britse Wave Machines. In 2009 vielen ze met hun debuut nog net buiten mijn top 10, vorig jaar prijkte hun tweede album "Home" op een mooie zevende plaats in het eindejaarslijstje.  En nu plukken die van Arsenal de zanger van Wave Machines, Tim Bruzon, om enkele deuntjes te komen inzingen op nieuwe plaat "Furu". Zoals de tvdw, tevens openingstrack, waarop Bruzon steun krijgt van de Deense Lydmor.

Wat een heerlijke plaat is dat toch. Ik geef toe - net als bij zovele andere Belgische acts ben ik eerder laat om toe te happen, maar deze "Furu" heeft echt alles in huis. Wat exotische toetsen in de instrumentatie, een homogene vibe en toch genoeg afwisseling, geen oeverloos lang gerokken playlist en vooral die warme, rollende groove die doorschijnt in elke track.

Oh ja, en nog een persoonlijke noot: ik zit hier op de blog de afgelopen maanden regelmatig door te bomen over tweedehands-vinylaankopen. Een fijn tijdverdrijf om, aan een kostprijs van amper 1 of 2 euro, spullen uit de sixties tot eighties te herontdekken. Dit jaar kwamen er op die manier toch al snel zo'n - ruwe schatting - 150 albums bij in de collectie. En, sinds vorige week, nog twee gloednieuwe  zelfs: deze "Furu" werd me cadeau gedaan door mijn petekind Jolan, samen met "Lazaretto", de nieuwe Jack White. Alsjeblieft, dank u wel!

Labels: , , ,

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/wjobyr

7:52 AM  

Post a Comment

<< Home