Tuesday, August 05, 2014

TVDW 03/08/2014 - Al Hirt - Java (1963)

Zo, tijd om de platen die ik kocht in Amerika, op de draaitafel te gooien. Tussen de oogst ook twee platen van Al Hirt, de man die eerder al, even na het heengaan van mijn vader, een tvdw scoorde.

De weken dat we in Amerika rondreden, waren exact een jaar geleden meteen de laatste weken van mijn vader. Toen ik in Page, Arizona, in de tweedehandsbakken op enkele platen van Hirt stootte, twijfelde ik geen moment.

Dit was de muziek die man vader graag hoorde. En afgelopen zondag, na de herdenkingsmis, was het dan ook een goed moment om in huiselijke kring Java te laten horen, veruit 's mans bekendste nummer. Zo'n typische instrumental (deze is nota bene geschreven door Allen Toussaint) waarvan niemand de titel kent, maar die iedereen meteen kan neuriƫn. Zoals ook zondag bleek, toen zoon en dochter de melodie meteen meefloten. Oh ja, ook Action Man staat op de foto. Mijn vader keek mijn goede vriend Peter en mij altijd meewarig aan, als we destijds als kleine jongens in de living aan het spelen waren met wat hij "die apen" noemde. Dat Action Man aan de zijde van zijn favoriete platen opduikt, zou bij hem een al even meewarige glimlach hebben ontlokt.

Labels:

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/vjn5hi

5:49 AM  

Post a Comment

<< Home