Sunday, February 26, 2012

TVDW 26/02/2012 - Ed Sheeran - You Need Me But I Don't Need You (2012)



Toen Tracy Chapman in 1988 tijdens een concert voor Nelson Mandela's 70ste verjaardag optrad, was ze meteen wereldberoemd. Ik moest er aan denken toen ik "+" (of: "plus") beluisterde, het debuut van Ed Sheeran dat met een half jaar vertraging nu ook in België uit is. Sheeran maakte hetzelfde mee in de zomer van vorig jaar op Glastonbury. De dag nadien lag heel Engeland - en met name de jonge meisjes - aan zijn voeten.

Sheerans debuut is behoorlijk indrukwekkend. De singles The A Team en Lego House (check de leuke clip op youtube) mikken op de meisjesharten - al moet ik bij zeggen dat mijn dochter Elien de songs maar zozo vond - maar elders op de plaat flirt de (amper 21 jarige) Sheeran ook met grime en klinkt hij als een akoestische versie van Mike Skinner van The Streets. De tvdw is een soort van onafhankelijkheidsverklaring, inclusief namedropping van Just Jack, Gabriella Cilmi en Damian Rice, en met een heerlijke oneliner als They say I'm up and coming - like I'm fucking in an elevator.

Labels: , , , , ,

6 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/61ie1m

2:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

De jongeman was te gast op de laatste editie van The Voice. Verdienstelijke présence.

5:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

Vorige week was hij gast in The Voice, met een verdienstelijke passage. (zinnerboy)

6:08 AM  
Blogger Shamrockske said...

dat trekt hier op de hond zijn kloten

4:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Een niet al te intelligente gitarist uit D. is dezelfde mening toegedaan.

5:09 AM  
Anonymous shamrockske said...

+ eens beluisterd maar ik vind het een brave ben howard

7:05 AM  

Post a Comment

<< Home