Sunday, January 08, 2012

TVDW 08/01/2012 - Mayer Hawthorne - A Long Time (2011)



Ik heb het haar gevraagd, hoor. Die vorige tvdw bleek het nummer te zijn dat ze het minst leuk vond. De generatiekloof, quoi.

Vorige week hield ik Rustie, de nieuwste ster van dubstep, tegen het licht. Dubstep was vorig jaar het woord bij uitstek dat je moest laten vallen, wilde je hip & trendy zijn. Deed me weinig, hoor, die Rustie. Veel effectjes, versnelde vocals die eerder lachwekkend - think: Smurfen - dan geloofwaardig waren, en gerecycleerde breakbeats. Geruststellende gedachte: ik ben niet hip & trendy, dus ik hoéf dubstep niet zo nodig goed te vinden.

Dan weer wel een echte meevaller, was "How Do You Do" van Mayer Hawthorne, een blanke soulcat uit Michigan, die net als bijvoorbeeld Jamie Lidell, duidelijk zijn klassiekers kent. Een retro-trip zoals Raphael Saadiq er ook al eentje maakte, met veel (in het geheel niet weggestopte) verwijzingen naar Smokey Robinson, The Temptations of - zoals in de tvdw - Curtis Mayfield.

Labels: , , , , ,

4 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/vqy40f

3:07 AM  
Blogger Koop said...

en die Gotye van vorige week:

http://www.sendspace.com/file/r8wvoo

3:09 AM  
Anonymous zinnerboy said...

Zeer oké (intro is zeer Steely Dan-achtig). Ik beluister het volledige album eens via het onlangs ontdekte en zeer gebruiksvriendelijke Spotify.

12:46 AM  
Blogger Shamrockske said...

eindelijk eens de cd beluisterd. Dit nummer vind ik veruit hetgeen mij meest ligt. idd wat steely. de rest is mij net iets te soul

12:12 AM  

Post a Comment

<< Home