Monday, August 29, 2005

TVDW 28/08/2005 - Mark Owen - Believe in the boogie (2005)

Mr. & Mrs. Smith. Film niet gezien, maar vorige week werkte ik me wel doorheen de soundtrack. Een wel erg heterogeen zootje songs, met enkele absolute klassiekers (Tainted Love van Soft Cell, Love Stinks van The J. Geils Band) zij aan zij met eigentijdse, vreselijke covers van o.a. "Used to love her" (Guns 'N Roses in een ska-versie gestopt), You Are My Sunshine (in een punkrock-versie) en "You give love a bad name" (in nu-metal). Neem daarbij nog wat ultra mellow stuff van Air Supply en Captain & Tennille, en je vraagt je luidop af wie zo'n soundtracks in Gods naam koopt (laat staan: apprecieert). En toch stond er helemaal achteraan de cd, als laatste nummer, een song waarbij we onze oren spitsten: Believe in the boogie. Een pure onversneden popparel, fast paced en met catchy hooks en een heerlijk refrein, voortgestuwd door een snelle akoestische gitaarriedel die wat doet denken aan het begin van The Headmaster's Ritual van The Smiths (al heeft de zonnige feel-good song van Owen daar voor de rest helemaal geen uitstaans mee). Tot mijn verbazing hoorde ik een dag later, in de supermarkt of all places, dezelfde song uit de PA (zonder enige twijfel de ENIGE keer in mijn hele leven dat de muziek van de Delhaize er in geslaagd is om op een aangename manier mijn aandacht te trekken). Dus blijkbaar moet de song als single zijn uitgebracht (?). Ik wacht vooralsnog tot StuBru, Radio 1 en/of Donna hem oppikken (het is een passe-partout van een song, die overal terecht kan). Intussen ben ik vanmorgen gaan googlen om meer te weten over die Mark Owen: blijkt het te gaan om de babyface van weleer uit Take That! De song komt blijkbaar uit zijn inmiddels al derde soloplaat, van eerder dit jaar. Daarmee wordt meteen één van mijn stokpaardjes nog eens bevestigd: you can't judge a book by looking at the cover, een "blinde" luisterbeurt, niet gehinderd door enige voorkennis of vooringenomenheid, is nog steeds verre weg de beste manier om muziek te beoordelen.

Labels: , , , , , , ,

7 Comments:

Blogger DDay said...

Mijn schoonbroer heeft de film gezien en was zot van 'dat tangonummerke'... Ik heb de soundtrack voor hem dan opgesnord en dat nummerke bleek van Joe Strummer & the Mescaleros te zijn! Meteen een goede gelegenheid om hem wat muziekgeschiedenis bij te brengen ;-)

By the way, op mijn OST staat die Mark Owen niet??? De enige song die voor mij op iets trekt is de remix van Express Yourself (de funk-classic van Charles Wright & The Watts 103rd Street Rhythm Band)...
There, just my 2 cents.

1:49 AM  
Blogger Koop said...

Noteer: ik denk dat jouw schoonbroer eerder refereert naar "Assasin's Tango", van John Powell, track 11 op de OST - al staat inderdaad Joe Strummer ook op de OST. Raar, dat Owen niet op jouw versie staat. Bij mij is het het laatste nummer van de cd, na Captain & Tennille.... Verschil tussen Amerikaanse en Europese versie???

4:58 AM  
Blogger Shamrockske said...

beluisterd en afvoeren die handel

3:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

Links From All Over
Boing Boing has a roundup of New Orleans blogs, Webcams, and other Web resources for news about Hurricane Katrina.
click here and check out this autosurf get paid related site.

4:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nice ! Very Nice ! I'm trying my hand at a site called, Digital Cameras, which naturally tracks items like "megapixel digital camera bundle" . Check it if you have time. ---Jack---

4:34 PM  
Blogger Shamrockske said...

tis duidelijk: stront trekt vliegen aan.

1:07 AM  
Blogger Blogger said...

WHOEHAHAHA !

7:59 AM  

Post a Comment

<< Home