Monday, March 15, 2021

TVDW 14/03/2021 - The Unknown Cases (feat. Reebop Kwaku Baah) - Masimba Bele (1983)

 

Altijd fijn om een plaat op goed geluk op te leggen, eentje uit de eerste helft van de jaren tachtig - die periode die je zo goed dacht te kennen - en dan te denken: hola, wat is me dàt hier? Vorige week was het zover met The Unknown Cases en een maxi van hen die me - zonder hoes - bereikte. Op het Roadrunner label, zo zag ik, vandaar dat ik 'm eerst enkele weken links had laten liggen. Roadrunner staat bij mij immers gelijk met lawaaierige punkrock toestanden, vandaar.

Maar niets van dat alles op Masimba Bele. In de plaats een hypnotiserende pulserende beat; percussieve funk met Afrikaanse chants. Google leerde me dat The Unknown Cases bestond uit twee Duitsers uit Keulen die op dit nummer vrij prominente hulp kregen van Reebop (soms ook als Rebop geschreven) Kwaku Baah. Die laatste bleek dan weer een rijkgevuld cv te hebben als percussionist bij onder meer Traffic, The Rolling Stones en Billy Cobham. Nou!

Labels: , ,

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=Ju3E4PLnI-c

8:20 AM  

Post a Comment

<< Home