Monday, January 18, 2021

TVDW 17/01/2021 - The Doors - L' America (1971)

 

We zijn al ver in de 800 tvdw's en merk nu pas dat ik nog nooit iets van de Doors heb gepost. Hoe kan dat nu? Nu ja, ik heb het al vaak gezegd: met die regel van "nummer dat afgelopen week het meest bleef hangen" aan te houden, vallen vele favorieten of iconische bands soms gewoon uit de boot. 

Ik heb nochtans altijd wel een boon gehad voor deze groep, misschien wel een erfenis van mijn studentenjaren. Binnen de Pol&Sok-gemeenschap werd een groep als de Doors natuurlijk op handen gedragen, ja, zelfs zowat vijftien jaar nadat ze hun laatste plaat uitbrachten. 

Correctie, de laatste plaat mét Jim Morrison erbij. LA Woman was dat, en ook de tvdw komt eruit. Het is altijd mijn favoriete Doors-plaat geweest (al moet ik er vlotjes aan toevoegen dat ik niet alle platen van a tot z ken, hoor). De reden dat ik net nu toch - eindelijk - met een tvdw kom, heeft te maken met een geweldig pakket platen mocht ontvangen net voor Kerst, uit Salt Lake City. In één klap werd mijn collectie Doors-platen vervolledigd. Nou moe! Ik zal de volgende weken nog wel zoet zijn met het stelselmatig ontdekken ervan.

Labels:

2 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=u7eEkT9oBak

12:35 PM  
Blogger zinnerboy said...

Bij het ochtendgloren toch liever de openingstrack van die plaat. Vermits het hier toch regelmatig (en terecht) over vinyl gaat, kan ik een bezoek aan dit vlog aanraden : https://pivhuvluv.be/nl/media/vinylvreter-vlog (grappig, interessant en ontspannend)

12:43 AM  

Post a Comment

<< Home