Saturday, January 30, 2021

TVDW 24/01/2021 - Machiavel - Relax (1980)

 

Je weet het natuurlijk nooit met die hiphoppers en hun niet aflatende zoektocht naar melodielijnen en ritmes om te samplen of te kopiĆ«ren? Zou het kunnen dat Big Boi en Andre 3000 daar in Atlanta, bij het maken van wat zou worden "Stankonia", naar Machiavel luisterden? Luister naar de tvdw en leg het naast So Fresh, So Clean. Hoor je wat ik hoor? 

Trouwens best een fijne plaat van Machiavel. Eerste die ik van hen hoorde, vorige week, maar ze beviel me wel - met die rare mix van progrock en Police-achtige reggae.

Labels: ,

4 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=FRD9V7T1YTw

9:40 AM  
Blogger Cynthia Padilla, J.D. said...

Never heard of them, but they have an interesting sound!

10:36 AM  
Blogger zinnerboy said...

Als je nog wat verder grasduint zal je ontdekken dat Machiavel eigenlijk een progrock band was. Als toenmalige symforock-liefhebber was ik destijds redelijk verrast toen ze met het hapklare Fly voor de dag kwamen. Ik denk dat ze vanaf toen wat toegankelijker werden, maar hun roots zijn er toch altijd blijven inzitten.

4:37 AM  
Blogger Koop said...

inderdaad Zin, die prog invloed is trouwens ook al duidelijk te horen op die ene plaat die ik nu van hen in huis heb. Ik ben de groep trouwens eeuwig dankbaar want naar hun drummer luister ik nog elke zondag. Hij presenteert al een eeuwigheid "Les Classics" op Classic 21. Het meest interessante radioprogramma dat ik ken.

12:11 PM  

Post a Comment

<< Home