Monday, October 18, 2010

TVDW 17/10/2010 - The Coral - 1000 Years (2010)



Oververdiende tvdw, dit. The Coral had ik tot op heden afgedaan als zo'n typisch single-groepje. Niet zonder reden: op de twee cd's die ik van deze Britten in huis heb, zijn de singles zowat de enige hoogtepunten. "Pass it on" bijvoorbeeld, of "Don't think you're the first": inmiddels alweer door de mist van de eeuwigheid verzwolgen, maar best aardige popsongs. Ook nieuwe single "1000 years" is van dat: toen ik 'm eind augustus op Classic21 hoorde voorbijkomen, spitste ik meteen de oren. Aangename verrassing is ook bijhorende full-cd Butterfly House van a tot z erg genietbaar blijkt. The Coral heeft zich dit keer volledig ondergedompeld in de sixties, het album lijkt wel een perfecte kruising tussen CSN&Y, The Byrds en early Kinks. Een heerlijke stijloefening.

Labels: , , ,

4 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/nt7k5s

1:28 AM  
Anonymous zinnerboy said...

Staat al een tijdje op mijn 'aan te schaffen' lijst. De bloemen dwarrelen er zo af bij dit liedje en de gitaarsolo maakt het helemaal af.

3:01 AM  
Anonymous De Commentator said...

... in de mist der eeuwigheid: mag ik dat een keertje lenen? Of gewoon schaamteloos pikken?

7:44 AM  
Blogger Koop said...

In ruil voor het wekelijks achterlaten van een commentaartje? Tuurlijk!

11:57 AM  

Post a Comment

<< Home