Tuesday, October 26, 2021

TVDW 24/10/2021 - Wim De Craene - Rikky (1983)

 

Ik kan dus beter even wachten en voor anker gaan

tot je terugkomt of aanspoelt met 't getij

En ik weet wel dat je snel weer op de brug zal staan

Wie de zee koos, kind, die raakt het land ontwend.

Mooi, toch? Wim De Craene was een eigenzinnig tekstschrijver met soms rare kronkels en zinswendingen, maar hij kon best poëtisch uit de hoek komen. Het stukje tekst zijn de slotzinnen uit Lisette, slotsong uit de enige plaat die ik van de man heb, "Kraaknet". Ook op dat album staat de Rikky, een nummer dat plots onverwacht opdook in de tribute show rond Wim De Craene die ik de voorbije week in het Cultureel Centrum zag. Een show met hoogtes en met laagtes, maar toen dit heerlijke, inmiddels vergeten pareltje aan de beurt, stond de tvdw meteen vast.

Labels:

2 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=AR1YnKiWjSQ

11:45 AM  
Blogger Shamrockske said...

Mag ik zijn neefje Mattias aanraden: solo, maar vooral met Nordmann en MDCIII?

1:02 PM  

Post a Comment

<< Home