Friday, August 27, 2021

TVDW 29/08/2021 - OMD - She's Leaving (1981)

 

Ik had qua tvdw moeten stilstaan bij de Rolling Stones en het heengaan van Charlie Watts, ik weet het. Ik merk net trouwens dat de Stones nog nooit een tvdw scoorden. Deze week had best gekund, want ik heb genoeg favoriete songs van de groep (Under my thumb, Mixed Emotions, Undercover of the Night... ik kan nog wel even doorgaan). Ik zag hen ooit live, op Werchter, tijdens de Bridges of Babylon Tour, met Simple Minds in het voorprogramma. Ja dat was een rare combinatie. En ik interviewde ooit Bill Wyman. Dus, ja hoor, de Stones hebben wel een wit voetje bij mij.

Maar toch maar gaan voor synthpop, en dat heeft alles te maken met de oudste dochter, die afgelopen week de deur van het ouderlijk huis definitief achter zich dicht trok, om samen te gaan wonen met haar vriendin Nele. Het deed me onwillekeurig teruggrijpen naar deze song van OMD. Een van melancholie druipende synthpop deun die misschien niet qua tekst, maar alleszins qua sfeer goed het wat weeƫ gevoel weergeeft dat zich nu van mij meester maakt.

Labels:

2 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=H60ze1QzY4g

4:38 AM  
Blogger Shamrockske said...

sterkte

2:27 AM  

Post a Comment

<< Home