Monday, June 28, 2021

TVDW 27/06/2021 - Silver Pozzoli - Around My Dream (12") (1985)

 

En zo kwam het dat ik plots achter de draaitafels stond, als een van de dj's die Facebookgroep Riverland mocht afleveren voor het kersverse Dokland festivalletje in de oude droogdokken van Antwerpen. Na al die jaren nog eens een dj-set in elkaar boksen, het was een erg leuke opdracht waar ik best wat zenuwachtig voor was en die de dagen voordien toch om wat voorbereiding vroeg. Rommelen  in de singletjes en de platenkasten, uitproberen wat werkt... heerlijk om nog eens te doen. 

Uiteindelijk stelde het niet zo veel voor: het ging om amper een kleine twee uurtjes draaiplezier, die ik netjes verdeelde met collega-dj Kim. We spraken af om telkens pas na twee tot drie plaatjes de koptelefoon over te dragen, zodat je toch de mogelijkheid had om een klein reeksje neer te zetten/op te bouwen. Niet dat iemand er om vraagt, maar ik geef - al was het maar om het voor mezelf te documenteren - even de plaatjes mee die ik draaide:

Johnny Guitar Watson - A Real Mother For You / Commodores - Machine Gun / Harry Thumann - Underwater 

Fern Kinney - Groove Me / Gino Soccio - Try it Out

Sly & Robbie - Boops / Big Audio Dynamite - The Battle of All Saints Road / Ian Dury - Spasticus Autisticus

Philippe Cataldo - Les Divas Du Dancing / Silver Pozzoli - Around my dream (12") / The Residents - Kaw-Liga 

Kelly Marie - It Feels Like I'm In Love / Al Hirt - Le Java / Ethel Smith - Tiko Tiko / The Korgis - Rovers Return / Raffaella Carra - A far l'amore comincia tu 

De leukste momenten als dj - hoe weinig het in feite ook voorstelt - is als je in een ingeving van het moment een gokje waagt en een plaat oplegt die je eigenlijk maar ter nauwernood mee nam, en die dan toch plots overslaat richting publiek. Dat was dit keer het geval bij deze italo-disco van Silver Pozzoli.



Labels:

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=-Fs3UcO_JhU

12:26 PM  

Post a Comment

<< Home