Sunday, March 15, 2020

TVDW 15/03/2020 - The Band - Out of the Blue (1978)


't Is in die mate een iconische plaat - Beste Concertregistratie Ooit en meer van dergelijke accolades - dat ik 'm eigenlijk nooit van a tot z beluisterde. Maar deze week scoorde ik de driedubbelaar "The Last Waltz"(in vlekkeloze toestand, O.P. en mét boekje) voor amper 3 euro (!), en vermits ik toch thuis zit had ik meer dan tijd om me er door te werken. Vanzelfsprekend spat het spelplezier van de plaat (dat de nummers nadien een uitgebreide postproductie kregen wordt natuurlijk nergens vermeld) en doen de talrijke gasten wat ze moeten doen. De verrassing voor mij was plaatkant zes, die The Last Waltz Suite bevat, een aantal songs die volgend op het concert opgenomen werd op hetzelfde podium, maar dan zonder publiek. De uitschieter werd meteen de tvdw, een betoverend aquarelletje van een song, getekend Robbie Robertson.

Labels: ,

5 Comments:

Blogger zinnerboy said...

Schitterende keuze. Dit is één lang snoepfestijn. De ultieme uitschieter voor mij blijft Van die hier werkelijk The Man is (het spelplezier op Caravan geeft perfect weer hoe het is om in 'The Zone' te verkeren).

2:46 AM  
Blogger Koop said...

Die versie stond in pole position voor een tvdw - maar toen kwam dit nummertje

5:23 AM  
Blogger Shamrockske said...

This comment has been removed by the author.

3:52 AM  
Blogger Shamrockske said...

Over beste liveregistraties gesproken en Warren Z: https://youtu.be/aUksCdeiqf8

3:54 AM  
Blogger Koop said...

leuke lijst van Piv - raar dat hij J Geils Band niet opneemt

11:51 AM  

Post a Comment

<< Home