Sunday, July 29, 2018

TVDW 29/07/2018 - The Bible - Crystal Palace (1988)


Wel wat mogelijkheden deze week, voor een tvdw. Zo bracht Eliens vriendin Nele twee platen voor me mee uit San Francisco, waaronder "Centerfield" van John Fogerty. I saw it on tv uit dat album is toch een bescheiden pareltje, inclusief die muzikale verwijzing naar CCR's Have you ever seen the rain, aan het eind.

Of iets van Abba, vermits we deze week "Mamma Mia Here we Go Again" gingen zien, samen met Frank & Kris. Dat moment dat My Love My Life - sowieso een van mijn favorieten Abba-songs (check ook de cover van John Grant) - aan het eind van de film inzet... De tranen rolden van mijn wangen.

Iets van Sam Cooke had ook gekund, nog een geweldige plaat die deze week mijn collectie vervoegde. Maar ik ga toch voor The Bible, een intussen volkomen vergeten eightiesband wiens plaat "Eureka" (merkwaardig genoeg geproducet door Steve Earle, al is dat er niet aan te horen) het meeste draaibeurten kreeg. Muziek zoals Del Amitri, Deacon Blue en The Silencers ze destijds ook brachten, al bracht The Bible het niet zo ver en oogsten ze slechts een half radiohitje met Crystal Palace. Sterke song nochtans, ook na al die jaren.

Labels: , , ,

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/wif9mf

9:23 AM  

Post a Comment

<< Home