Sunday, June 24, 2018

TVDW 25/06/2018 - Bryan Adams - This Time (1983)


Bijna dag op dag 30 jaar geleden, begin juli 1988, zag ik in de gietende regen Bryan Adams optreden in Werchter. Hij werd die dag trouwens voorafgegaan door INXS - zo zag ik twee groepen op het hoogtepunt van hun kunnen. En ook Carmel stond dat jaar op de affiche, een artieste waarvoor ik net enkele dagen geleden nog kaarten kocht. In november komt ze naar Sint-Niklaas, nooit gedacht dat ik haar ooit nog eens live zou kunnen zien.

Maar terug naar dat concert van Bryan Adams, dat later uitgebracht zou worden op cd als "Live!Live!Live!". De regen, in combinatie met de rechttoe rechtaan songs, en de klasbakken (Micky Curry - zie ook Hall&Oates - op drums, de geweldige Keith Scott op gitaar en Tony Mandell, tijd lang het onzichtbare vijfde groepslid van Queen, op keyboards): het zorgde voor een memorabele avond.

Zaterdag trok ik naar Brussel, voor mijn eerste concert in Paleis 12 op de Heizel. Zonder veel verwachtingen, want ik vreesde dat Bryan Adams de klemtoon zou leggen op recent werk en ballads. Maar de man kwam nog steeds erg competent voor de dag. Bryan Adams komt uit de school waar ook Springsteen en Mellencamp afstudeerden, al is hij heel wat minder bevlogen als tekstschrijver. Maar als no-nonsense working man entertainer heeft hij van weinigen lessen te leren.

De tvdw vond ik zaterdag een aardige verrassing, een wat vergeten nummertje uit Adams' derde plaat "Cuts Like A Knife", dat na al die jaren nog steeds met veel speelplezier werd gebracht. Er zaten slechts een paar rotte plekken in de set: de vreselijk geforceerde songs 18 Till I Die en The only thing that looks good on me, en de sof Have you ever loved a woman. Leuker was dan de akoestische versie van I'm Ready, Brand new day (uit de "Spirit" OST) en in de bissen het solo gebrachte When The Night Comes (geschreven voor Joe Cocker) en de cover van Whiskey In the Jar.

Labels:

3 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/fvmkrd

6:22 AM  
Blogger Shamrockske said...

Ik heb dat concert in Torhout gezien :)
Carmel staat ook op de wishlist.

Mathijs Vansieleghem gezien?

1:19 AM  
Blogger Koop said...

yep yep, was leuke verrassing! hij had zelfs zijn liefje bij. Waar is dat kleine blonde godje gebleven??? time flies

5:38 AM  

Post a Comment

<< Home