Monday, May 04, 2015

TVDW 03/05/2015 - Vetiver - Edgar (2015)


De liefde voor muziek, het is er eentje die moet gedeeld worden, daarvan ben ik heilig overtuigd. Dat ik in mijn dwangmatig deelgedrag - zie ook, per slot van rekening, deze blog - af en toe wel een missionaris lijk die nieuwe zieltjes tracht te willen voor deze of gene artiest of song, dat neem ik er dan maar bij. Anders gezegd: de denkoefening Desert Island Albums is erg plezant maar mocht ik effectief moederziel alleen op een eiland zijn, denk ik niet dat ik nog veel muziek zou beluisteren. Wegens niemand om het mee te delen.

Delen wil ook zeggen kruisbestuiving, tweerichtingsverkeer. En ook daar is deze blog een voorbeeld van. Vele tvdw's werden gelanceerd nadat ik de song in kwestie ontdekte via een vriend: een mixtape die hij of zij me gaf, een concert dat we samen meemaakten, een muzikale herinnering die we samen deelden, een plaat die we elkaar schonken... Zo ook bij de nieuwe tvdw, van een mij tot vorige week volstrekt onbekende Vetiver. Een groepje uit San Francisco blijkbaar, dat me met aandrang werd aangeraden door Instagram-vriend Sean uit Utah. En inderdaad, wat een mooie plaat blijkt dat "Complete Strangers" te zijn. Sfeervol, meeslepend, rijk aan emotie en subtiliteit. En een plaat die mooi afklokt onder de vijfenveertig minuten - ook al een pluspunt. Referenties? Ik dacht bij de beluisteringen al eens aan Kings of Convenience en blijkbaar toerde de groep in het verleden in het voorprogramma van The Shins, ook geen slecht ijkpunt natuurlijk. De tvdw zit achteraan de plaat, een louterende track die zijn schoonheid eigenlijk pas prijsgeeft nadat je alle voorgaande songs hebt beluisterd. Snor dus dat volledige album "Complete Strangers" eens op en doe er uw voordeel mee. Kijk, weeral de missionaris in mij.

Labels:

2 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/2q0zcs

7:23 AM  
Anonymous zinnerboy said...

Mooi stukje + tvdw. In het kader van project 'muziek delen' en aansluitend op jouw tvdw : Check ook eens Keppler Star van Tout va bien.

7:09 AM  

Post a Comment

<< Home