Wednesday, April 01, 2015

TVDW 29/03/2015 - Death Cab for Cutie - You've haunted me all my life (2015)


Eindelijk nog eens wat recent materiaal als tvdw, hoor ik mijn loyale leger van duizenden volgers verzuchten. Tja, als een van mijn favoriete indiepopgroepen met iets nieuws komt, moet de stapel vinyl inderdaad wijken. Niet dat op die stapel de afgelopen weken niets bij kwam, trouwens. Plaatjes scoren van Blondie, Toto, Leon Huff, Sky, Bohannon, Roxy Music, Robbie Robertson, Prefab Sprout, Gene Krupa, Sniff 'n The Tears, Wally Badarou, Michael Jackson en Kool & the Gang: daar wordt een mens vrolijk van.

Over Death Cab For Cutie heb ik in vorige tvdw's - dit hier is hun vierde - vermoedelijk al alles geschreven. Dat ze die term "indiepopgroep" eigenlijk niet verdienen: wat is er zo 'indie' aan een groep die miljoenen platen verkoopt? En dat ze in mijn top drie van (daar komt die term weer) indiepopgroepen staan, naast The Shins en Vampire Weekend. Soit, nieuwe plaat "Kintsugi" sluit redelijk naadloos aan bij hun voorgaande albums, met de tvdw als (voorlopig) hoogtepunt.

Labels:

2 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/1k3p3z

1:18 AM  
Anonymous zinnerboy said...

Telepathie - ik beluisterde gisteren deze nieuwe plaat (twee maal na elkaar - wat alles zegt). Zonder vroegere insteek van Koop was ik daar nooit toe gekomen.

5:19 AM  

Post a Comment

<< Home