Monday, June 30, 2014

TVDW 29/06/2014 - Chic - (Funny) Bone (1978)

Die vinylplaten hebben me toch terug stevig te pakken. Het pure, kinderlijke genot van in platenbakken te snuisteren en platenzaken af te schuimen naar koopjes, het bestuderen van de hoezen, het neerlaten van de naald van de platendraaier - het zijn kleine bezigheden waarvan ik haast niet meer wist hoeveel plezier ze me gaven. Vandaar spint mijn trouwe platendraaier, na jàren werkloos aan de zijlijn te hebben toegekeken hoe de cd-speler alle aandacht opeiste, nu opnieuw - als een tevreden kat - op volle kracht. Vandaar ook de keuze om wat te investeren, met name om niet meer gekluisterd te zijn aan enkel die twee knoerten van luidsprekers in de living. Het Sonos-systeem dat goede vriend Raf afgelopen vrijdag kwam installeren, maakt dat mijn platen ook in andere leefruimtes kunnen weerklinken (- en biedt nog tal van andere fijne mogelijkheden, mais passons).  

Eerste plaat die door het nieuwe systeem mocht schallen, was "Très Chic" van Chic - eerder die dag gekocht, voor amper één euro. "Ja maar, Koop, moet dat niet "C'est Chic" zijn?", hoor ik de discoliefhebbende wijsneus al riposteren. Neen, dus. Ik had 'm zelf nog nooit eerder gezien, maar die "Très Chic" is min of meer gelijk aan Chic's tweede album "C'est Chic", maar dan met andere hoes, andere tracklisting én - veel belangrijker - met zowel Dance Dance Dance (Yowsah Yowsah Yowsah) als Everybody Dance er als extra's bij. En dat voor één euro! In prima staat! Ik weet het, buitenstaanders zullen een geeuw niet kunnen onderdrukken bij het lezen van zoveel trivia. Maar wat geeft het - ik ben hier baas over deze blog en als ik 'm wil gebruiken om louter dagboekachtige tranches de vie te delen, dat doe ik dat gewoon. Wie houdt er me tegen?
 

Labels:

2 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/jhryt9

10:45 AM  
Blogger DeLa said...

In een vintage winkeltje in Alfama deze week een aantal klassieke rockalbums (Stones en Co) zien liggen aan €40. Toen ik ze destijds kocht was dat voor ongeveer 400 BEF of €10.

6:40 AM  

Post a Comment

<< Home