Tuesday, May 20, 2014

TVDW 18/05/2014 - Roddy Frame - Postcard (2014)

Altijd fijn om vast te stellen, als je helden je niet teleurstellen. Roddy Frame en zijn Aztec Camera konden niet veel verkeerd doen bij mij. Come to think of it: ze déden dan ook niet veel. Roddy is niet bepaald een veelschrijver, in het interview in het Q magazine van deze maand noemt men hem de koning van het lanterfanten. In datzelfde interview vernam ik ook dat de man jarenlang met drug- en drankverslaving worstelde. Raar, zo heldhaftig bleek hij dan toch niet te zijn.

Soit, ik bewaar fijne herinneringen aan mijn interview met de man, in een poepsjiek hotel in Brussel. Ik herontdekte onlangs met veel plezier 's mans debuutplaat, die ik voor één euro op de kop wist te tikken in een kringloopwinkel. En ik ben erg te spreken over Frame's nieuwe plaat "Seven Dials". Een album met dezelfde fijngevoelige, subtiele melancholie die ook op Aztec Camera's "Frestonia" opdook. Als tvdw kies ik voor het poppy Postcard, waar Roddy in de tekst refereert naar "Rumours" van Fleetwood Mac. Een plaat die ik, even kijken, een half uurtje geleden kocht op vinyl. Ha!

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home