Friday, March 07, 2008

TVDW 09/03/2008 - Steve Wynn - Layer by Layer (1993)


Afgelopen week goed zoet geweest met twee home made compilations die vrienden me toestopten. Nog altijd de beste manier om nieuwe muziek te ontdekken en oude favorieten te herontdekken, en een perfect alibi om een eind weg te leuteren over muziek. Maar het niet te overtreffen kippenvelmoment kwam zondagavond in een klein achterzaaltje van de Arenbergschouwburg, waar Steve Wynn - thuis al bekend als 'God' - optrad. Niet met zijn beautiful noise makende Miracle Three, maar in akoestische gelegenheidsbezetting met Robert Lloyd (gitaar, mandoline, keys - zie ook: Television) en Erik Van Loo (upright bass). Ik heb thuis een twintigtal Wynn-cd's en de teller qua concerten moet al tegen de dertig staan, en toch was dit optreden nieuw en vernieuwend. Qua aanpak en qua setlist. Ik onthou een vijftal absolute hoogtepunten: 'Out of the Grey', 'There Will Come a Day', 'If my life was an open book', 'Bruises' - (laatste nummer van de set en al eerder een tvdw op deze blog), en 'Layer by Layer'. Deze laatste song komt uit Fluorescent, de eerste Wynn-cd die ik kocht en nog altijd een van mijn favorieten. Die plaat was ook de aanleiding voor wat mijn allereerste interview met een rock/popartiest zou worden. Backstage in de inmiddels ter ziele gegane Pacific in Antwerpen. Ik had een doosje pralines bij voor Wynn.


http://www.sendspace.com/file/r72yca

Labels: ,

2 Comments:

Blogger zinnerboy said...

What van I say ? Ik was daar ook. Twee zetels verder dan Koop. Dit nummer was voor mij, ik het al gezegd, het hoogtepunt van de avond. Een avond die uitblonk in hoogtepunten. Ik schrik dat dit nummer al 15 jaar oud is. Ik schrok ook toen ik de ochtend na het optreden vernam dat Jeff Healey was overleden. Ik leerde hem, alsof het gisteren was, kennen als een jonge blonde blinde gitaargod. Alles van zichzelf gevend in de Vooruit. Onmerkbaar valt alles in gruzelementen. Laag per laag. Tot er niets meet overblijft.

6:05 AM  
Blogger Shamrockske said...

Je ging toch "that's why I wear black" kiezen als TVDW??? You Promised !!

11:35 AM  

Post a Comment

<< Home