Monday, October 16, 2006

TVDW 15/10/2006 - Donavon Frankenreiter - Move by yourself (2006)


Oké, hij heeft een naam om hotdogs te gaan verkopen in Central Park, maar eigenlijk is hij een surfer dude turned rock star, die in de kringen van G Love en Jack Johnson beweegt. Als artiest onder te brengen in mijn dossier 'ontdekt via de radio'. Een paar maanden terug kribbelde ik haastig zijn naam op een blaadje, aandachtig luisterend naar de afkondiging op Radio 1. En eenmaal ik de full-cd 'Move By Yourself' in huis had (zijn tweede, trouwens), bleek die al snel een vaste stek op de iTunes op te eisen. Laidback grooves, southern rock invloeden en lotsa seventies vibes. Fellow Detroit Breakdowner DDay, die mijn muzikale voorkeuren van mijlen ver herkent, dropte enkele weken geleden nog een e-mail: 'Move By Yourself' als TVDW! Wel bij deze. Vooral na de kaap van de drie minuten neemt het nummer een heerlijke wending - bass lovers Orf Man en Dela: merk de funky riedeltjes op!

http://www.sendspace.com/file/4ndlct

Labels: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Waauw ! F...... great song JC ! Dit is absoluut een nummer dat me direct bij de keel pakt. Klinkt echt fantastisch. Lijkt me een mix van Jamiroquai en Santana. En dat is een compliment voor die Donovan Frankenreiter, want ik vind beide hierbovenvermelde bands gewoonweg méga muzikanten. Het nummer is proper gedownloaded en komt zeker op de mp3 speler bij één van mn lange looptochten. Ik geef toe : nog nooit van de man gehoord... zo zie je maar : je bent er nogmaals in geslaagd ondergetekende een aangename muzikale verrassing te bezorgen. Isn't this what this blog is all about ? Tot volgende week. Orf Man.

11:09 AM  
Blogger Koop said...

Lange loopronden? "Move by yourself" dan, Orf!

2:42 AM  

Post a Comment

<< Home