Tuesday, May 14, 2024

TVDW 12/05/2024 - Edmundo Ros And His Orchestra with the Mike Sammes Singers - Guantanamera (1967)

 

TVDW 1009. In voorbereiding op de uitvaart van mijn mama, denk ik natuurlijk onvermijdelijk ook aan wat ze voor mij betekende op muzikaal vlak. Er is niet enkel de muziek tijdens de dienst zelf, er is ook een playlist voor tijdens het groeten, twee dagen voordien. En eentje die we spelen tijdens de koffietafel, na de dienst. Niet dat veel mensen 'm zullen opmerken, maar voor mij is dat toch belangrijk. 

Tijdens zo'n koffietafel gaat het er vaak vrij gemoedelijk, om niet te zeggen gezellig aan toe. Het is een ontlading, na de door de band genomen emotionele(re) uitvaartplechtigheid, en er worden anekdotes allerhande opgehaald. In de koffietafel-playlist stopte ik nummers die mijn mama graag hoorde, met wat Franse chansons, big band, easy listening en ballroom. In de lijst mocht Guantanamera zeker niet ontbreken. Het is het nummer dat ik haar vaak hoorde zingen of neuriĆ«n als ze goedgeluimd door het huis liep. 

't Zal raar doen, als ik het zaterdag voorbij hoor komen.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home