Friday, August 14, 2020

TVDW 09/08/2020 - The Residents - Kaw-Liga (Dance mix) (1986)

Toegegeven, ik ken eigenlijk nauwelijks iets van The Residents. Het is een groep die, net als Gorillaz, Slipknot en Klaatu (om enkel maar die drie te noemen) een spelletje speelden met de pers door zo lang mogelijk anoniem te blijven. In het geval van The Residents betekende dat: optreden met grote oogballen over het hoofd getrokken, wat hen een hoog Magritte gehalte gaf.

The Residents bleven bij mij beschamend laag onder de radar, tot Soulwax hun song Kaw-Liga in hun "As Heard on Radio Soulwax" opnamen. Enkele weken terug kreeg ik de maxi toegestopt door een neef van mijn vrouw, die van zijn platen af  wilde. Maar pas nu, net voor ik besloot hem tot tvdw te schoppen en een afbeelding van The Residents zocht, leer ik dat Kaw-Liga eigenlijk een cover is. Het origineel is van countrymeester Hank Williams. Wiens vrouw... Billy Jean heette.

Labels: , ,

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=LtZ41xG_ub8

12:12 PM  

Post a Comment

<< Home