Wednesday, June 10, 2020

TVDW 07/06/2020 - The Robins - Smokey Joe's Cafe (1955)


Er is een passage in Paul Simon's Rene & Georgette Magritte With Their Dog After The War waarin hij de doowop-groepjes van de jaren vijftig bezingt. Hij noemt The Moonglows, The Penguins, The Orioles en the 5 Satins. Het is een magisch momentje op "Hearts & Bones".

Afgelopen week probeerde ik wat orde te scheppen in mijn honderden singletjes. Ik gooide er lukraak enkele op, terwijl ik aan het sorteren was. Zo kwam ik ook een singletje tegen van The Moonglows. Nog leuker vond ik de flipzijde, van collega-doowoppers The Robins. Het nummertje Smokey Joe's Cafe is geschreven door het legendarische tweetal Leiber & Stoller. En dat hoor je ook. Zo mooi.

Labels: ,

2 Comments:

Blogger Shamrockske said...

https://www.youtube.com/watch?v=U6dA-liqmKs

12:41 AM  
Blogger Koop said...

thx geweldig toch hé Nico Sham?

2:02 AM  

Post a Comment

<< Home