Friday, December 17, 2021

TVDW 12/12/2021 - Douglas Firs - At Least Once (2021)

 

Blij dat ik 'm vorige week live gezien heb - en man man wat was het een goed concert. Zijn vorige plaat "The Hinges of Luck" haalde destijd al mijn Eindejaarslijst en zijn nieuw album "Heart of a Mother" vond ik een van de meest aangename van 2021. Niet dat ik zovele nieuwe releases een luisterbeurt gaf, maar toch.

Douglas Firs (nu ja, Gertjan) verstaat de kunst om erg eenvoudig en direct te communiceren in zijn muziek - zonder daarom banaal over te komen. Niet zelden doet hij me daarbij denken aan Neil Young (- al besteedt Firs veel meer aandacht aan mooi harmonieuze, heldere zangpartijen, bij Young vind ik de stem vaker een mankement dan een troef). Ook live kwam Douglas Firs' interesse voor melodie en samenzang erg mooi tot zijn recht. Een tvdw (het openingsnummer van "Heart of a mother") is dan ook meer dan terecht. 


Labels:

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=_cZFYB1Gj5k

8:13 AM  

Post a Comment

<< Home