Thursday, November 26, 2020

TVDW 22/11/2020 - The Tragically Hip - Three Pistols (1991)

 

Ze komen in vlagen - ach, er is ook zoveel muziek voorhanden - maar om de zoveel tijd kom ik opnieuw in een Tragically Hip fase. Logisch ook, het is en blijft een van mijn favoriete gitaargroepen, al vind ik niet al hun albums even sterk. 

Vorige week was het weer zover. De aanleiding lag voor de hand: "Road Apples", hun fenomenale tweede plaat, belandde in de brievenbus - straight from Canada dan nog. De cd had ik bij het uitkomen al grijsgedraaid, maar op vinyl, 't ja dat blijft toch iets speciaals. Mijn voorliefde voor The Hip heb ik al in vorige tvdw's - deze hier is hun vijfde - beschreven. Waarom net deze track? Dat heeft te maken met die gitaarbreak in het midden, die tjka tjka tjka's. Ik blijf ze nog altijd onweerstaanbaar vinden.

Labels:

3 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=9B6ZLM7yK8c

1:22 PM  
Blogger zinnerboy said...

Onweerstaanbaar. Dat is helemaal het juiste woord.

3:31 AM  
Blogger Shamrockske said...

Mannen met ballen!

https://thehipgiftshop.com/collections/frontpage/products/2020-red-leaf-tree-ornament?fbclid=IwAR3P4X2wzV96BNgNjVsvwdnIsy6xPGn78qzBMlJAkuZDBAhVJ7ZdUwpEAsM

4:25 AM  

Post a Comment

<< Home