Thursday, December 26, 2019

TVDW 22/12/2019 - GoGo Penguin - Branches Break (2016)


Het is alsof je op een zandwegje staat, vislijn in de hand, een vijver voor je. Je gooit uit, merkt dat er enorm veel vis te vangen valt. Dan kijk je achter je en zie je een hele oceaan waarin je je lijn kan laten zakken. Ook boordevol vis. De vijver is de hedendaagse muziek, die van het lopende jaar, met alle hypes, met alle releases die je niet mag missen als je mee wil zijn in club music, rock, jazz, trap, noe maar op. De oceaan is al de rest.

Ik zit gaandeweg meer en meer rond te dobberen in de oceaan, en laat de vijver voor wat hij is.

Natuurlijk, soms waag ik mijn kans nog wel eens. De beste platen van het afgelopen jaar zou ik ze niet durven noemen, daarvoor volgde ik het veel te weinig, maar ik genoot wel van de 2019 releases van Vampire Weekend, Brand New Heavies, Hot Chip, Billie Eilish en Black Pumas.

Nog een ontdekking was GoGo Penguin, die ik dankzij een vinylcadeautje van vriend DeLa op het spoor kwam. Een rijkelijk late ontdekking ja, ik weet het, want het drietal haalde in 2014 al een Mercury Prize nominatie binnen en speelde op tal van festivals. Soit, de tvdw komt uit "Man Made Object", de tweede van een drieplatencontract bij Blue Note. Google vertelt met dat GoGo Penguin intussen ook een theatertournee heeft waarin het Philip Glass' "Koyaanisqatsi" live speelt. Het verbaast me niks, want er zitten evenveel invloeden van minimalisme als van jazz in hun muziek.

Labels:

4 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/89g7c2

1:47 PM  
Blogger Cynthia Padilla, J.D. said...

Thank you for the download. It sounds like a movie score!

3:48 PM  
Blogger Koop said...

it kinda does indeed!

12:01 AM  
Blogger Shamrockske said...

In 2018 in de AB gezien. Machtig!

11:13 PM  

Post a Comment

<< Home